14 oktober

Publicerad 2012-10-14 20:15:42 i Allmänt,

Ja igår var jag så trött att jag sket i bloggandet. Igår gick det suveränt på tävlingen. Pysen skötte sig fint. Lite missnöjd att jag inte fick igång honom tillräckligt så kändes som handbromsen i i galoppen.

Rundan i 1m var ändå bra! Bra flyt, fick till riktigt bra vägar och bra språng rakt igenom. Ett riv tog vi med oss. 3an som låg efter en oxer på ett relaterat avstånd på ca 28m, rev vi. Kom lite i botten på oxern så fick trycka på honom i landningen. Problemet var att när jag hade bra galopp blev jag kvar i handen och blev aldrig riktigt klar för räcket. Så Pysen gjorde det klassiska att klämma in en halvt språng extra det blir så, så han han inte upp med frambenen och tog med sig bommen med frambenen!

Jag är sjukt nöjd. Trotts mina 4 fel blev vi placerade även denna gång. Så delad 7e plats av 27 startande med endast 6 felfria :)

Idag har jag varit funktionär på dressyrtävlingen på morgonen och sedan kollat på 130 klassen på kungsnäs och hämtade rosetten.

Nu på kvällen har jag ridit en häst, bakat äppelpaj, pysslat i stallet och haft en lugn dag där jag drömt mig bort lite.

Bilden nedan är på Lima som jag red ikväll. Sto f:06 okänd härstamning. Mycket fin tjej som aldrig är tråkig att rida :)

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2012-10-15 19:03:55

Hon är ju så jäkla vacker. Lyckos den som köper henne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela