12 November

Publicerad 2012-11-12 18:21:34 i Allmänt,

Ja igår var det tävling då. Och enkelt sammanfattat, jag är SJUKT nöjd! Pysen var balanserad och lyhörd från de jag satte foten i stigbyglarna till dagen var över. Har aldrig haft en så ridbar häst som jag hade igår!

På framridningen fick vi verkligen en bra start. Han fokuserade på mig trotts alla hästar och människor runt oss. Kraften kom bakifrån och jag kunde fokusera på min uppgift. Framhoppningen bjöd på fina språng och en enorm känsla av att vi kan övervinna allt!

1m banan kändes som en barnlek. Inga kråksprång och han kunde till och med kliva av lite stort utan att tappa kroppen. En ynka pet bjöd vi på men ack så nöjd.

Så kom vi till dagen då både jag och Pysen skulle debutera 110cm. Samma visa på framhoppningen som i föregående klass. Inne på banan kändes det toppen. Han hade blivit lite slö till denna klass men vi gjorde ett försök. Hinder 1-5 var suveräna och han bjöd på fint och vi kom bra på hinder. Sen var det de där men kombinationer med ett galoppsprång. I 1m tidigare sprang han alltid ur när han tyckte det var jobbigt och det var vad som hände idag. Hoppade oxern in hur fint som helst men redan i liften bestämmer han att han inte vill gå på nästa. Svårt att få tag i honom då.

Men efter 3 försök fick vi utgå men oj så nöjd jag är ändå. Vi har gått in och gjort 5 hinder på en 110 bana och det var fina språng och bra ridning. Nu tränar vi vidare mot nästa säsong. Då ska vi gå stadigt 110-klasser innan 2013s slut ;) aspepp.

Annat skoj är att från idag ska jag rida en häst till. Climax, en 15årig valack som jag ska träna och tävla hoppning för att skaffa mig mer rutin på de lite högre banorna. Climax har innan tävlat och vunnit 110 hoppning och framgångsrik inom dressyr till msv c om jag inte minns fel. :)

Tävlingsåret avslutas till helgen med KM!

Kommentarer

Postat av: Victoria

Publicerad 2012-11-12 20:31:28

Härligt! Ska försöka komma å kolla på KM:et, förhoppningsvis så har förkylningen gett med sig nu!:) Kraam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela